Aktualitātes

Pircējiem draudzīgākie depozīta punkti septembrī – veikalu tīklos “top!”, “ELVI” un “CITRO”

 

Izvērtējot datus par taromātu apkalpošanas kvalitāti, ko ietekmē to laicīga iztukšošana, tīrīšana un nodoto iepakojumu apjoms, SIA Depozīta Iepakojuma Operators (DIO) ir noskaidrojis, ka labāko servisu saviem pircējiem laika periodā no 2024. gada 1. līdz 30 septembrim ir nodrošinājuši veikalu tīkli “top!”, “ELVI” un “CITRO”.

“Latvijas depozīta sistēma tuvojas vēsturiskam brīdim – tuvāko nedēļu laikā sasniegsim miljarda nodoto iepakojumu slieksni. Tas nebūtu iespējams bez aktīvas tirgotāju iesaistes, ikdienā nodrošinot taromātu iztukšošanu, tīrīšanu un taras sagatavošanu tālākai nodošanai operatoram. Tāpēc DIO vārdā pateicos tirgotājiem par ieguldīto darbu un veiksmīgo sadarbību. Taromāta apkalpošanas kvalitāte šobrīd ir kļuvusi par vienu no būtiskiem kritērijiem, kas ietekmē pircēju veikala izvēli. Vienlaikus, lai depozīta sistēmas izmantošana visiem būtu patīkamāka, aicinu lietotājus nodot tikai tīrus un pilnībā iztukšotus dzērienu iepakojumus,” saka SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Septembrī līderos mazie veikalu tīkli

Izvērtējot DIO pieejamos datus, tirdzniecības vietu kopvērtējumā[1] labāko servisu saviem klientiem 2024. gada septembrī sniedza veikalu tīkli “top!”, “ELVI” un “CITRO”, būtiski izvirzoties priekšā lielajiem veikalu tīkliem. Aizvadītajā mēnesī teicamu taromātu apkalpošanas kvalitāti uzrādīja arī veikalu tīkli “LaTS”, “Rimi” un “Maxima Latvija”, kas ir iekļuvuši labāko trijniekā:

  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas mazie depozīta punkti:
  1. “CITRO”
  2. “top!”
  3. “LaTS”
  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas vidējie depozīta punkti:
  1. “top!”
  2. “ELVI”
  3. “CITRO”
  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas lielie depozīta punkti:
  1. “ELVI”
  2. “Rimi”
  3. “Maxima Latvija”

Taromātu apkalpošanas reitings tiek aprēķināts pēc trīs galvenajiem kritērijiem – taromātā nodoto iepakojumu apjoma vienas dienas laikā, ātruma, kādā veikala darbinieki reaģē uz taromāta paziņojumu par nepieciešamību veikt tā iztukšošanu un/vai tīrīšanu, kā arī taromāta un tā sensoru tīrīšanas biežumu un kvalitāti. Reitingā tiek izvērtēti visi tie veikali, kuros izvietotie automatizētie depozīta punkti nodrošina stabilus un regulārus nodoto iepakojumu apjomus.

Atgādinām, ka depozīta punktu uzkopšana, kā arī taromāta iztukšošana un apkopšana ir ar likumu noteikta tirgotāju atbildība, par ko viņi no depozīta sistēmas operatora saņem atlīdzību – apsaimniekošanas maksu, no kuras aptuveni pusi veido darbaspēka izmaksas.

Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.

 

[1] 2024. gada septembra dati par veikalu tīklā “Lidl” izvietotajiem taromātiem DIO nav pieejami, tādēļ šis veikalu tīkls pircējiem draudzīgāko depozīta punktu izvērtējumā nav iekļauts.

 

Izvērtējot datus par taromātu apkalpošanas kvalitāti, ko ietekmē to laicīga iztukšošana, tīrīšana un nodoto iepakojumu apjoms, SIA Depozīta Iepakojuma Operators (DIO) ir noskaidrojis, ka labāko servisu saviem pircējiem laika periodā no 2024. gada 1. līdz 30 septembrim ir nodrošinājuši veikalu tīkli “top!”, “ELVI” un “CITRO”.

“Latvijas depozīta sistēma tuvojas vēsturiskam brīdim – tuvāko nedēļu laikā sasniegsim miljarda nodoto iepakojumu slieksni. Tas nebūtu iespējams bez aktīvas tirgotāju iesaistes, ikdienā nodrošinot taromātu iztukšošanu, tīrīšanu un taras sagatavošanu tālākai nodošanai operatoram. Tāpēc DIO vārdā pateicos tirgotājiem par ieguldīto darbu un veiksmīgo sadarbību. Taromāta apkalpošanas kvalitāte šobrīd ir kļuvusi par vienu no būtiskiem kritērijiem, kas ietekmē pircēju veikala izvēli. Vienlaikus, lai depozīta sistēmas izmantošana visiem būtu patīkamāka, aicinu lietotājus nodot tikai tīrus un pilnībā iztukšotus dzērienu iepakojumus,” saka SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Septembrī līderos mazie veikalu tīkli

Izvērtējot DIO pieejamos datus, tirdzniecības vietu kopvērtējumā[1] labāko servisu saviem klientiem 2024. gada septembrī sniedza veikalu tīkli “top!”, “ELVI” un “CITRO”, būtiski izvirzoties priekšā lielajiem veikalu tīkliem. Aizvadītajā mēnesī teicamu taromātu apkalpošanas kvalitāti uzrādīja arī veikalu tīkli “LaTS”, “Rimi” un “Maxima Latvija”, kas ir iekļuvuši labāko trijniekā:

  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas mazie depozīta punkti:
  1. “CITRO”
  2. “top!”
  3. “LaTS”
  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas vidējie depozīta punkti:
  1. “top!”
  2. “ELVI”
  3. “CITRO”
  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas lielie depozīta punkti:
  1. “ELVI”
  2. “Rimi”
  3. “Maxima Latvija”

Taromātu apkalpošanas reitings tiek aprēķināts pēc trīs galvenajiem kritērijiem – taromātā nodoto iepakojumu apjoma vienas dienas laikā, ātruma, kādā veikala darbinieki reaģē uz taromāta paziņojumu par nepieciešamību veikt tā iztukšošanu un/vai tīrīšanu, kā arī taromāta un tā sensoru tīrīšanas biežumu un kvalitāti. Reitingā tiek izvērtēti visi tie veikali, kuros izvietotie automatizētie depozīta punkti nodrošina stabilus un regulārus nodoto iepakojumu apjomus.

Atgādinām, ka depozīta punktu uzkopšana, kā arī taromāta iztukšošana un apkopšana ir ar likumu noteikta tirgotāju atbildība, par ko viņi no depozīta sistēmas operatora saņem atlīdzību – apsaimniekošanas maksu, no kuras aptuveni pusi veido darbaspēka izmaksas.

Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.

 

[1] 2024. gada septembra dati par veikalu tīklā “Lidl” izvietotajiem taromātiem DIO nav pieejami, tādēļ šis veikalu tīkls pircējiem draudzīgāko depozīta punktu izvērtējumā nav iekļauts.