Aktualitātes

Pircējiem draudzīgākie depozīta punkti martā – veikalu tīklos “ELVI” un “LaTS”

Turpinot izvērtēt datus par taromātu apkalpošanas kvalitāti, DIO ir noskaidrojis, ka labāko servisu saviem pircējiem periodā no 2025. gada 1. līdz 31. martam nodrošināja veikalu tīkli “ELVI” un “LaTS”, turklāt “ELVI” uzrādīja visaugstāko rezultātu gan lielo, gan arī mazo depozīta punktu kategorijā. Līdz ar tuvojošos vasaras sezonu, DIO atgādina, ka atbildību par tīru un patīkamu vidi depozīta punktos jāuzņemas arī sistēmas lietotājiem – taromātos jānodod tīri un pilnībā iztukšoti iepakojumi.

“Taromātu reitingu analizējam jau kopš 2022. gada, un tā mērķis ir ne vien uzslavēt cītīgākos veikalu tīklus, bet arī pievērst uzmanību konkrētā pakalpojuma pieejamībai no pircēja skatpunkta. Depozīta iepakojumu nodošana ir kļuvusi par katras mājsaimniecības neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, un šo gadu laikā ir pierādījies, ka tas, vai veikalā var nodot tukšo taru, ir tiešā veidā saistīts ar to, vai pircējs izvēlēsies veikt pirkumus šajā veikalā. Pamatojums tam ir pavisam vienkāršs – ja pircējs dodas uz veikalu, lai iepirktos un nodotu tukšo taru, bet taromāts nav pieejams vai iztukšots, viņam šo tukšo taru nebūs, kur likt, lai iepirktos. Tādēļ aicinām tirgotājus saglabāt šī pakalpojuma pieejamību augstā līmenī, kas būs īpaši svarīgi vasaras sezonā, kad iedzīvotāju vidū pieaugs atspirdzinošos dzērienu patēriņš. Pateicos ikvienam par līdzšinējo darbu un ieguldījumu,” komentē SIA Depozīta Iepakojuma Operators loģistikas un pieņemšanas infrastruktūras direktors Gatis Galejs.

“ELVI” un “LaTS” – līderi veikalu tīklu vidū

Izanalizējot datus par taromātu laicīgu iztukšošanu, tīrīšanu un nodoto depozīta iepakojumu apjomiem, labāko servisu saviem klientiem 2025. gada martā sniedza veikalu tīkli “ELVI” un “LaTS”, taču labāko veikalu tīklu trijniekā iekļuva arī “Aibe”, “CITRO”, “top!”, “Rimi” un “Maxima Latvija”.

  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas mazie depozīta punkti:
  1. “ELVI”
  2. “Aibe”
  3. “CITRO”
  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas vidējie depozīta punkti:
  1. “LaTS”
  2. “ELVI”
  3. “top!”
  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas lielie depozīta punkti:
  1. “ELVI”
  2. “Rimi”
  3. “Maxima Latvija”

DIO atgādina, ka taromātu apkalpošanas reitings tiek aprēķināts pēc trīs galvenajiem kritērijiem – taromātā nodoto iepakojumu apjoma vienas dienas laikā, ātruma, kādā veikala darbinieki reaģē uz taromāta paziņojumu par nepieciešamību veikt tā iztukšošanu un/vai tīrīšanu, kā arī taromāta un tā sensoru tīrīšanas biežumu un kvalitāti. Reitingā tiek iekļauti un izvērtēti visi tie veikali, kuros izvietotie automatizētie depozīta punkti nodrošina stabilus un regulārus iepakojuma nodošanas apjomus.

Notiek aktīva gatavošanās vasaras sezonai

Vasaras mēnešos nodoto depozīta iepakojumu apjoms pieaug vidēji divas reizes un šo pieaugumu izjūt arī veikali, kuru telpās ir ierīkoti depozīta punkti. Tādēļ, lai atvieglotu ar depozīta iepakojumu uzglabāšanu saistīto kārtību, DIO ir samazinājis minimālo nododamo maisu vienību skaitu mazajiem veikaliem no desmit uz piecām vienībām, turklāt karstās sezonas laikā veikaliem tiks nodrošināta biežāka tukšo iepakojumu izvešana.

Svarīgi uzsvērt, ka par tīru un patīkamu vidi depozīta punktā jārūpējas ne tikai tirgotājiem, bet arī sistēmas lietotājiem. “Taromāta darbību neietekmē tikai tā piepildījums – būtiska ir arī sensoru tīrība. Tāpēc ir ļoti svarīgi nodot tīrus un pilnībā iztukšotus iepakojumus, lai izvairītos no tā, ka pārpalikumi iztek taromātā, tādējādi traucējot tā darbību un radot nepatīkamu smaku. Savukārt, lai parūpētos par kārtību depozīta punktā, aicinām lietotājus līdzpaņemtās kartona kastes un maisiņus pirms ievietošanas konteinerā kārtīgi salocīt,” piebilst Gatis Galejs.

Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.

Turpinot izvērtēt datus par taromātu apkalpošanas kvalitāti, DIO ir noskaidrojis, ka labāko servisu saviem pircējiem periodā no 2025. gada 1. līdz 31. martam nodrošināja veikalu tīkli “ELVI” un “LaTS”, turklāt “ELVI” uzrādīja visaugstāko rezultātu gan lielo, gan arī mazo depozīta punktu kategorijā. Līdz ar tuvojošos vasaras sezonu, DIO atgādina, ka atbildību par tīru un patīkamu vidi depozīta punktos jāuzņemas arī sistēmas lietotājiem – taromātos jānodod tīri un pilnībā iztukšoti iepakojumi.

“Taromātu reitingu analizējam jau kopš 2022. gada, un tā mērķis ir ne vien uzslavēt cītīgākos veikalu tīklus, bet arī pievērst uzmanību konkrētā pakalpojuma pieejamībai no pircēja skatpunkta. Depozīta iepakojumu nodošana ir kļuvusi par katras mājsaimniecības neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, un šo gadu laikā ir pierādījies, ka tas, vai veikalā var nodot tukšo taru, ir tiešā veidā saistīts ar to, vai pircējs izvēlēsies veikt pirkumus šajā veikalā. Pamatojums tam ir pavisam vienkāršs – ja pircējs dodas uz veikalu, lai iepirktos un nodotu tukšo taru, bet taromāts nav pieejams vai iztukšots, viņam šo tukšo taru nebūs, kur likt, lai iepirktos. Tādēļ aicinām tirgotājus saglabāt šī pakalpojuma pieejamību augstā līmenī, kas būs īpaši svarīgi vasaras sezonā, kad iedzīvotāju vidū pieaugs atspirdzinošos dzērienu patēriņš. Pateicos ikvienam par līdzšinējo darbu un ieguldījumu,” komentē SIA Depozīta Iepakojuma Operators loģistikas un pieņemšanas infrastruktūras direktors Gatis Galejs.

“ELVI” un “LaTS” – līderi veikalu tīklu vidū

Izanalizējot datus par taromātu laicīgu iztukšošanu, tīrīšanu un nodoto depozīta iepakojumu apjomiem, labāko servisu saviem klientiem 2025. gada martā sniedza veikalu tīkli “ELVI” un “LaTS”, taču labāko veikalu tīklu trijniekā iekļuva arī “Aibe”, “CITRO”, “top!”, “Rimi” un “Maxima Latvija”.

  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas mazie depozīta punkti:
  1. “ELVI”
  2. “Aibe”
  3. “CITRO”
  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas vidējie depozīta punkti:
  1. “LaTS”
  2. “ELVI”
  3. “top!”
  • Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas lielie depozīta punkti:
  1. “ELVI”
  2. “Rimi”
  3. “Maxima Latvija”

DIO atgādina, ka taromātu apkalpošanas reitings tiek aprēķināts pēc trīs galvenajiem kritērijiem – taromātā nodoto iepakojumu apjoma vienas dienas laikā, ātruma, kādā veikala darbinieki reaģē uz taromāta paziņojumu par nepieciešamību veikt tā iztukšošanu un/vai tīrīšanu, kā arī taromāta un tā sensoru tīrīšanas biežumu un kvalitāti. Reitingā tiek iekļauti un izvērtēti visi tie veikali, kuros izvietotie automatizētie depozīta punkti nodrošina stabilus un regulārus iepakojuma nodošanas apjomus.

Notiek aktīva gatavošanās vasaras sezonai

Vasaras mēnešos nodoto depozīta iepakojumu apjoms pieaug vidēji divas reizes un šo pieaugumu izjūt arī veikali, kuru telpās ir ierīkoti depozīta punkti. Tādēļ, lai atvieglotu ar depozīta iepakojumu uzglabāšanu saistīto kārtību, DIO ir samazinājis minimālo nododamo maisu vienību skaitu mazajiem veikaliem no desmit uz piecām vienībām, turklāt karstās sezonas laikā veikaliem tiks nodrošināta biežāka tukšo iepakojumu izvešana.

Svarīgi uzsvērt, ka par tīru un patīkamu vidi depozīta punktā jārūpējas ne tikai tirgotājiem, bet arī sistēmas lietotājiem. “Taromāta darbību neietekmē tikai tā piepildījums – būtiska ir arī sensoru tīrība. Tāpēc ir ļoti svarīgi nodot tīrus un pilnībā iztukšotus iepakojumus, lai izvairītos no tā, ka pārpalikumi iztek taromātā, tādējādi traucējot tā darbību un radot nepatīkamu smaku. Savukārt, lai parūpētos par kārtību depozīta punktā, aicinām lietotājus līdzpaņemtās kartona kastes un maisiņus pirms ievietošanas konteinerā kārtīgi salocīt,” piebilst Gatis Galejs.

Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.