Aktualitātes

Pārejot uz depozīta sistēmas jauno tvērumu: ražotāji un importētāji nemarķēto produkciju var laist tirgū vēl tikai līdz 31. martam

 

SIA Depozīta Iepakojuma Operators (DIO) vērš uzmanību, ka jaunā tvēruma produkciju bez depozīta zīmes var ražot, importēt un laist tirgū vēl līdz šī mēneša beigām, 31. martam, bet tirdzniecības vietas nemarķētos dzērienu iepakojumus var tirgot līdz šī gada 30. jūnijam (ieskaitot). Savukārt no 1. jūlija visiem veikalu plauktos esošajiem depozīta produktiem jābūt marķētiem ar Latvijas depozīta zīmi, tādēļ DIO aicina tirgotājus jau laicīgi plānot nemarķēto produktu krājumu izpārdošanu, kā arī iesaistīties pircēju informēšanā par gaidāmajām pārmaiņām.

Saskaņā ar depozīta sistēmas operatora prognozēm 2023. gadā tirgū tiks laisti vairāk nekā 485 miljoni depozīta iepakojuma vienību, no kuriem aptuveni 30 miljonus veidos jaunā tvēruma dzērienu iepakojumi. Ņemot vērā pārejas periodu, jaunie produkti depozīta iepakojumā šobrīd tirgū ienāk pakāpeniski un 2023. gada pirmajos divos mēnešos tirgū laists apmēram pusmiljons jaunā tvēruma iepakojumu. Paredzams, ka no aprīļa marķētās produkcijas apjoms veikalu plauktos pieaugs.

“Tuvojoties pārejas perioda beigām un vasaras sezonai – aktīvākajam dzērienu patēriņa posmam gadā, – mudinām tirgotājus pārtraukt iepirkt dzērienu produkciju, kas vēl nav marķēta ar depozīta zīmi, jo līdz ar 1. jūliju šādu produktu tirdzniecība vairs nebūs atļauta. Aicinām veikalus parūpēties par saviem klientiem un jau savlaicīgi nodrošināt, ka, noslēdzoties pārējas periodam, viņi varēs nodot visus jaunā tvēruma iepakojumus bez aizķeršanās. Savukārt operators turpinās izglītot iedzīvotājus par depozīta sistēmas paplašinājumu, lai jaunos produktus viņi spētu atpazīt tikpat ātri, cik, piemēram, visiem jau tik ļoti ierastās limonādes, ūdeņus, alus pudeles un citus iepakojumus,” stāsta SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Atgādinām, ka no 01.01.2023. ir spēkā jaunais depozīta sistēmas tvērums, kas iekļauj tādus jaunus produktus kā sīrupa un alkoholisko kokteiļu, kas veidoti uz spirta bāzes (ar alkohola saturu līdz 15%), stikla, plastmasas (PET) un skārdeņu iepakojumus, kā arī visu veidu alkoholiskos dzērienus PET pudelēs vai skārdenēs, kas ir marķēti ar Latvijas depozīta zīmi. Pārejas perioda laikā līdz 2023. gada 30. jūnijam veikalu plauktos var atrasties gan dzērienu iepakojumi ar depozīta zīmi, gan bez tās, savukārt ar 2023. gada 1. jūliju uz visu depozīta sistēmā iekļauto iepakojumu etiķetēm jāatrodas Latvijas depozīta zīmei.

 

SIA Depozīta Iepakojuma Operators (DIO) vērš uzmanību, ka jaunā tvēruma produkciju bez depozīta zīmes var ražot, importēt un laist tirgū vēl līdz šī mēneša beigām, 31. martam, bet tirdzniecības vietas nemarķētos dzērienu iepakojumus var tirgot līdz šī gada 30. jūnijam (ieskaitot). Savukārt no 1. jūlija visiem veikalu plauktos esošajiem depozīta produktiem jābūt marķētiem ar Latvijas depozīta zīmi, tādēļ DIO aicina tirgotājus jau laicīgi plānot nemarķēto produktu krājumu izpārdošanu, kā arī iesaistīties pircēju informēšanā par gaidāmajām pārmaiņām.

Saskaņā ar depozīta sistēmas operatora prognozēm 2023. gadā tirgū tiks laisti vairāk nekā 485 miljoni depozīta iepakojuma vienību, no kuriem aptuveni 30 miljonus veidos jaunā tvēruma dzērienu iepakojumi. Ņemot vērā pārejas periodu, jaunie produkti depozīta iepakojumā šobrīd tirgū ienāk pakāpeniski un 2023. gada pirmajos divos mēnešos tirgū laists apmēram pusmiljons jaunā tvēruma iepakojumu. Paredzams, ka no aprīļa marķētās produkcijas apjoms veikalu plauktos pieaugs.

“Tuvojoties pārejas perioda beigām un vasaras sezonai – aktīvākajam dzērienu patēriņa posmam gadā, – mudinām tirgotājus pārtraukt iepirkt dzērienu produkciju, kas vēl nav marķēta ar depozīta zīmi, jo līdz ar 1. jūliju šādu produktu tirdzniecība vairs nebūs atļauta. Aicinām veikalus parūpēties par saviem klientiem un jau savlaicīgi nodrošināt, ka, noslēdzoties pārējas periodam, viņi varēs nodot visus jaunā tvēruma iepakojumus bez aizķeršanās. Savukārt operators turpinās izglītot iedzīvotājus par depozīta sistēmas paplašinājumu, lai jaunos produktus viņi spētu atpazīt tikpat ātri, cik, piemēram, visiem jau tik ļoti ierastās limonādes, ūdeņus, alus pudeles un citus iepakojumus,” stāsta SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Atgādinām, ka no 01.01.2023. ir spēkā jaunais depozīta sistēmas tvērums, kas iekļauj tādus jaunus produktus kā sīrupa un alkoholisko kokteiļu, kas veidoti uz spirta bāzes (ar alkohola saturu līdz 15%), stikla, plastmasas (PET) un skārdeņu iepakojumus, kā arī visu veidu alkoholiskos dzērienus PET pudelēs vai skārdenēs, kas ir marķēti ar Latvijas depozīta zīmi. Pārejas perioda laikā līdz 2023. gada 30. jūnijam veikalu plauktos var atrasties gan dzērienu iepakojumi ar depozīta zīmi, gan bez tās, savukārt ar 2023. gada 1. jūliju uz visu depozīta sistēmā iekļauto iepakojumu etiķetēm jāatrodas Latvijas depozīta zīmei.