DIO ir noteicis, ka labāko servisu saviem pircējiem laika periodā no 2024. gada 1. līdz 30. jūnijam trīs dažādās kategorijās ir snieguši veikalu tīkli “ELVI” un “CITRO”. Lai noteiktu pircējiem draudzīgākos depozīta punktus jūnijā, tika izvērtēti dati par taromātu apkalpošanas kvalitāti jeb pieejamības laiku, ko ietekmē to laicīga iztukšošana, tīrīšana un nodoto iepakojumu apjoms.
“Tradicionāli ražīgākais iepakojumu nodošanas laiks Latvjā ir pēcjāņu nedēļa, un šogad Latvijas iedzīvotāji tās laikā depozīta punktos nodeva vairāk nekā 12 miljonus iepakojumu. Lai gan vasaras mēneši depozīta sistēmai parasti ir visai izaicinoši, vēlos uzslavēt tirgotājus par spēju veiksmīgi tikt galā ar lielajiem taras apjomiem un nodrošināt regulāru taromātu apkopi un labu servisu saviem pircējiem,” komentē SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.
Līderi veikalu tīklu vidū jūnijā – “ELVI” un “CITRO”
Izvērtējot DIO pieejamos datus, tirdzniecības vietu kopvērtējumā labāko servisu saviem klientiem 2024. gada jūnijā nodrošināja veikalu tīkli “ELVI” un “CITRO”, turklāt “ELVI” izcīnīja līdera pozīcijas veselās divās kategorijās. Teicamu klientu servisu un taromātu apkalpošanas kvalitāti jūnijā uzrādīja arī veikalu tīkli “Mego”, “top!”, “LaTS”, “Rimi” un “Maxima Latvija”, kas ir iekļuvuši labāko trijniekā:
- Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas mazie depozīta punkti:
- “ELVI”
- “CITRO”
- “Mego”
- Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas vidējie depozīta punkti:
- “CITRO”
- “top!”
- “LaTS”
- Pircējiem draudzīgākie veikalu tīkli, kuros darbojas lielie depozīta punkti:
- “ELVI”
- “Rimi”
- “Maxima Latvija”
Taromātu apkalpošanas reitings tiek aprēķināts pēc trīs galvenajiem kritērijiem – taromātā nodoto iepakojumu apjoms vienas dienas laikā, ātrums, kādā veikala darbinieki reaģē uz taromāta paziņojumu par nepieciešamību veikt tā iztukšošanu un/vai tīrīšanu, kā arī taromāta un tā sensoru tīrīšanas biežums un kvalitāte. Reitingā tiek iekļauti un izvērtēti visi tie veikali, kuros izvietotie automatizētie depozīta punkti nodrošina stabilus un regulārus iepakojuma nodošanas apjomus.
Vairākums mazumtirgotāju ir apmierināti ar depozīta sistēmas darbību
Kā liecina DIO maijā veiktās aptaujas rezultāti, lielākā daļa (75%) tirdzniecības vietās strādājošo ir apmierināti ar depozīta sistēmas darbību. Tāpat 81% respondentu piekrīt apgalvojumam, ka depozīta sistēma nodrošina mazāka iepakojumu apjoma nonākšanu vidē, bet 75% aptaujas dalībnieku piekrīt tam, ka depozīta sistēma ir ērtākais veids, lai nodrošinātu tīrāku apkārtējo vidi.
Lai atvieglotu ar depozīta iepakojumu uzglabāšanu saistīto kārtību, DIO ir samazinājis minimālo nododamo maisu vienību skaitu mazajiem veikaliem no 10 uz piecām vienībām. Tas nozīmē, ka tirgotājam vajadzības gadījumā ir tiesības pieprasīt divreiz biežāku iepakojumu izvešanu, uzkrājot savās telpās ne vairāk kā piecus iepakojumu maisus. Karstās sezonas laikā veikaliem tiek nodrošināta arī biežāka tukšo iepakojumu izvešana – ja ikdienā mazajam veikalam tiek nodrošināta vidēji viena izvešana nedēļā, vasaras sezonā izvešanas var tikt palielinātas līdz pat 2-3 reizēm nedēļā vai pat biežāk, atkarībā no situācijas.
DIO atgādina, ka par tīru un patīkamu vidi depozīta punktā atbildīgi ir ne tikai tirgotāji, bet arī sistēmas lietotāji, tādēļ ir būtiski nodot tīrus un pilnībā iztukšotus iepakojumus.
Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.