Aktualitātes

Izstrādāti ieteikumi depozīta iepakojumu apritei sabiedriskās ēdināšanas vietās

 

SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” (DIO) kopā ar Latvijas Restorānu biedrību vienojušies par  HoReCa nozares (viesnīcas, restorāni, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi) labās prakses vadlīnijām attiecībā uz depozīta iepakojumu apriti sabiedriskās ēdināšanas vietās. Vadlīnijas paredz, ka gadījumā, ja ēdināšanas vietā iepakojums nonāk klienta rīcībā, depozīta maksa var tikt iekļauta rēķinā. Savukārt, ja dzēriens tiek ieliets glāzē vai izlietotā tara klienta rīcībā nenonāk, depozīta maksu par šo dzērienu uzņēmums neiekasē. Līdzīga prakse tiek piekopta arī citās valstīs, kur depozīta sistēma jau darbojas.

“Būtiskākais, kas jāatceras iedzīvotājiem –, ja ēdināšanas vietā iepakojums nonāk jūsu rīcībā,  jums ir tiesības izvēlēties, vai šo iepakojumu ņemt līdzi un atgūt 10 centus, nododot to kādā no depozīta punktiem, vai arī atstāt turpat, tādējādi tukšajam iepakojumam paliekot uzņēmuma rīcībā. Šādā situācijā klients iemaksāto depozīta maksu neatgūst, taču iepakojums ar HoReCa uzņēmuma starpniecību tāpat nonāks pārstrādē. Svarīgi piebilst, ka dzērienu iepakojumu iepirkuma brīdī HoReCa uzņēmumi samaksā piegādātājam gan par produkta cenu, gan depozīta maksu,” komentē SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Tas, cik daudzi HoReCa uzņēmumi izvēlēsies piestādīt klientam depozīta maksu, atkarīgs no ēdināšanas uzņēmumu specifikas. “Ja uzņēmums darbojas ātrās ēdināšanas segmentā un piedāvā ēdienus un dzērienus līdzņemšanai, tad, visticamāk, depozīta maksa no klienta tiks iekasēta. Savukārt, ja uzņēmums ir dzīvesstila restorāns vai viesnīca, paredzams, ka klients attiecīgo dzērienu iepakojumu līdzi neņems, tādēļ depozīta maksu iekasēt nevajadzētu. Aicinu uzņēmumus aktīvi slēgt līgumu ar SIA “Depozīta Iepakojuma Operators”, lai nodrošinātu izmantotā depozīta iepakojuma atgriešanu, kā arī videi draudzīgu un arī pašiem sev izdevīgu saimniekošanu,” stāsta Latvijas Restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis.

Šobrīd līgumu ar DIO par depozīta iepakojumu bezmaksas savākšanu no uzņēmuma telpām noslēguši jau 270 HoReCa uzņēmumi, un līgumu slēgšanas process turpinās. Depozīta sistēmas operators piedāvā arī citiem HoReCa nozares uzņēmumiem, kā arī biroju centriem, konferenču centriem un citiem uzņēmumiem, kuru rīcībā regulāri nonāk liels apjoms izlietotu depozīta iepakojumu, noslēgt līgumu ar operatoru par depozīta iepakojumu bezmaksas savākšanu. Noslēdzot līgumu ar DIO, uzņēmumiem tiks nodrošināti nepieciešamie iepakojumu transportēšanas materiāli, kā arī informatīvie materiāli par depozīta iepakojumu šķirošanu un uzglabāšanu. Savukārt nelieli uzņēmumi tukšos depozīta iepakojumus var nodot taromātos un izvēlēties tās depozīta punktu lokācijas, kurās kuponu iespējams atprečot pret skaidru naudu.

Uzkrājot noteiktu iepakojumu apjomu, operators nodrošinās to savākšanu un transportēšanu uz DIO iepakojumu uzskaites un šķirošanas centru bez maksas. Par katru saņemto depozīta iepakojumu DIO atgriezīs uzņēmumam depozīta maksu. Uzņēmumi, kas vēlas noslēgt līgumu ar DIO, ir aicināti aizpildīt līguma formu, kas atrodama www.depozitapunkts.lv sadaļā “HoReCa”, un iesūtīt to elektroniski parakstītu uz e-pastu tirgotajs@dio.lv vai parakstītu papīra formātā uz DIO pasta adresi Granīta iela 27, Acone, Salaspils pag., LV-2119.


 

 

SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” (DIO) kopā ar Latvijas Restorānu biedrību vienojušies par  HoReCa nozares (viesnīcas, restorāni, sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumi) labās prakses vadlīnijām attiecībā uz depozīta iepakojumu apriti sabiedriskās ēdināšanas vietās. Vadlīnijas paredz, ka gadījumā, ja ēdināšanas vietā iepakojums nonāk klienta rīcībā, depozīta maksa var tikt iekļauta rēķinā. Savukārt, ja dzēriens tiek ieliets glāzē vai izlietotā tara klienta rīcībā nenonāk, depozīta maksu par šo dzērienu uzņēmums neiekasē. Līdzīga prakse tiek piekopta arī citās valstīs, kur depozīta sistēma jau darbojas.

“Būtiskākais, kas jāatceras iedzīvotājiem –, ja ēdināšanas vietā iepakojums nonāk jūsu rīcībā,  jums ir tiesības izvēlēties, vai šo iepakojumu ņemt līdzi un atgūt 10 centus, nododot to kādā no depozīta punktiem, vai arī atstāt turpat, tādējādi tukšajam iepakojumam paliekot uzņēmuma rīcībā. Šādā situācijā klients iemaksāto depozīta maksu neatgūst, taču iepakojums ar HoReCa uzņēmuma starpniecību tāpat nonāks pārstrādē. Svarīgi piebilst, ka dzērienu iepakojumu iepirkuma brīdī HoReCa uzņēmumi samaksā piegādātājam gan par produkta cenu, gan depozīta maksu,” komentē SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Tas, cik daudzi HoReCa uzņēmumi izvēlēsies piestādīt klientam depozīta maksu, atkarīgs no ēdināšanas uzņēmumu specifikas. “Ja uzņēmums darbojas ātrās ēdināšanas segmentā un piedāvā ēdienus un dzērienus līdzņemšanai, tad, visticamāk, depozīta maksa no klienta tiks iekasēta. Savukārt, ja uzņēmums ir dzīvesstila restorāns vai viesnīca, paredzams, ka klients attiecīgo dzērienu iepakojumu līdzi neņems, tādēļ depozīta maksu iekasēt nevajadzētu. Aicinu uzņēmumus aktīvi slēgt līgumu ar SIA “Depozīta Iepakojuma Operators”, lai nodrošinātu izmantotā depozīta iepakojuma atgriešanu, kā arī videi draudzīgu un arī pašiem sev izdevīgu saimniekošanu,” stāsta Latvijas Restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis.

Šobrīd līgumu ar DIO par depozīta iepakojumu bezmaksas savākšanu no uzņēmuma telpām noslēguši jau 270 HoReCa uzņēmumi, un līgumu slēgšanas process turpinās. Depozīta sistēmas operators piedāvā arī citiem HoReCa nozares uzņēmumiem, kā arī biroju centriem, konferenču centriem un citiem uzņēmumiem, kuru rīcībā regulāri nonāk liels apjoms izlietotu depozīta iepakojumu, noslēgt līgumu ar operatoru par depozīta iepakojumu bezmaksas savākšanu. Noslēdzot līgumu ar DIO, uzņēmumiem tiks nodrošināti nepieciešamie iepakojumu transportēšanas materiāli, kā arī informatīvie materiāli par depozīta iepakojumu šķirošanu un uzglabāšanu. Savukārt nelieli uzņēmumi tukšos depozīta iepakojumus var nodot taromātos un izvēlēties tās depozīta punktu lokācijas, kurās kuponu iespējams atprečot pret skaidru naudu.

Uzkrājot noteiktu iepakojumu apjomu, operators nodrošinās to savākšanu un transportēšanu uz DIO iepakojumu uzskaites un šķirošanas centru bez maksas. Par katru saņemto depozīta iepakojumu DIO atgriezīs uzņēmumam depozīta maksu. Uzņēmumi, kas vēlas noslēgt līgumu ar DIO, ir aicināti aizpildīt līguma formu, kas atrodama www.depozitapunkts.lv sadaļā “HoReCa”, un iesūtīt to elektroniski parakstītu uz e-pastu tirgotajs@dio.lv vai parakstītu papīra formātā uz DIO pasta adresi Granīta iela 27, Acone, Salaspils pag., LV-2119.


 


Citas aktualitātes

15.Feb.2024

Plāno izmaiņas depozīta sistēmas dalības maksā no 2024. gada 1. maija

Atbilstoši depozīta sistēmas darbības plānam, DIO ir sagatavojis Depozīta sistēmas dalības maksas projektu nākamajam periodam, un tas, pamatojoties uz Iepakojuma likumā noteikto, ir ticis iesniegts apstiprināšanai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) š.g. 14. februārī.

01.Feb.2024

Divos gados pēc depozīta sistēmas ieviešanas plastmasas pudeļu skaits Latvijas piekrastē samazinājies par 61%

2024. gada 1. februārī aprit divi gadi, kopš Latvijā sāka darboties dzērienu iepakojumu depozīta sistēma. Kā apliecina biedrības “Zaļā brīvība” un Vides izglītības fonda veiktā piekrastes monitoringa rezultāti, 17 pētījumam izvēlētajos piekrastes objektos izmesto plastmasas pudeļu skaits samazinājies par 61%, salīdzinot ar datiem pirms depozīta sistēmas ieviešanas (2021.g.).

18.Jan.2024

Pērn no HoReCa sektora savākti 3,8 miljoni depozīta iepakojumu

2023. gada ietvaros DIO no HoReCa nozares uzņēmiem (viesnīcas, restorāni, sabiedriskās ēdināšanas vietas), kas ir noslēguši līgumu ar DIO par bezmaksas depozīta iepakojumu savākšanu, ir saņēmis 3,8 miljonus taras vienību – tas ir aptuveni 1% no visiem pērn depozīta sistēmā nodotajiem iepakojumiem. DIO aicina arī citus uzņēmumus,  kuru rīcībā regulāri nonāk liels apjoms izlietota depozīta iepakojuma, noslēgt ar viņiem līgumu, lai tukšās taras nodošana būtu ērtāka un efektīvāka.