Aktualitātes

Iedzīvotāji apgūst depozīta sistēmu – mēģinājumi taromātos nodot iepakojumus bez depozīta zīmes būtiski sarukuši

 

Dzērienu iepakojumu depozīta sistēma Latvijā darbojas jau četrus mēnešus, un,  iedzīvotājiem apgūstot jaunās sistēmas darbību, kā arī pieaugot tirgū laisto depozīta iepakojumu skaitam, samazinājušies arī mēģinājumi taromātos nodot iepakojumus bez Latvijas depozīta zīmes – no 75% februārī līdz mazāk nekā 6% maijā. Tas apliecina, ka iedzīvotāju zināšanas par depozīta sistēmu un depozīta iepakojumu nodošanas principiem ir uzlabojušās, turklāt SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” (DIO) paredz, ka šādu gadījumu skaits turpinās sarukt arī turpmāk.

“Februāra sākumā varējām novērot lielu iedzīvotāju interesi pārbaudīt taromātu darbību, tostarp izmēģināt dažādu veidu un formu iepakojumu nodošanu. Savukārt šī brīža dati liecina, ka mēģinājumi nodot saplacinātu iepakojumu vai iepakojumu bez depozīta zīmes ir būtiski sarukuši, kas apstiprina, ka iedzīvotāji veiksmīgi apgūst sistēmas darbību un ir iegaumējuši arī Latvijas depozīta zīmes,” komentē SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Izplatītākās kļūdas depozīta iepakojumu nodošanas procesā

1. Depozīta sistēmai uzsākot darbību, 75% gadījumu iedzīvotāju mēģināja taromātos nodot taru bez depozīta zīmes, kas varētu būt skaidrojams gan ar faktu, ka februārī veikalu plauktos atradās pavisam neliels depozīta produktu īpatsvars, gan ar to, ka iedzīvotāji vēl nebija apguvuši pašmāju depozīta zīmes, kā arī centās nodot uzkrātos iepakojumus bez pareizā marķējuma, par kuriem nebija iemaksāta depozīta maksa. Šobrīd, pēc nepilniem četriem mēnešiem, šis rādītājs ir nokritis līdz mazāk nekā 6%.

Depozīta sistēmas operators atgādina, ka pirms iepakojuma nodošanas taromātā ikviens iedzīvotājs var pārliecināties par tā piederību depozīta sistēmai, ievadot iepakojuma svītrkodu īpašā pārbaudes rīkā, kas izvietots mājaslapā https://depozitapunkts.lv/#vai-iepakojums-ieklauts. Ja iepakojums tomēr netiek pieņemts, taromāts uz ekrāna parādīs ziņojumu, informējot par nepieņemšanas iemeslu.

2. Aptuveni 4% gadījumu iedzīvotāji mēģinājuši nodot deformētu vai saplacinātu iepakojumu, ko taromāts ar pirmo reizi nav pieņēmis – DIO atgādina, ka nododamais iepakojums nevar būt saplacināts, jo tas liedz taromātam atpazīt gan svītrkodu un depozīta zīmi, gan pašu iepakojuma formu.

Ja tukšais iepakojums nav pilnībā bojāts, bet tikai deformēts, piemēram, mainījis savu formu temperatūras svārstību ietekmē, to var vienkārši atjaunot. Tā, piemēram, PET pudeles gadījumā jāattaisa iepakojuma vāciņš un ar roku jāizlīdzina spiediens.

Gadījumā, ja nesaplacinātu iepakojumu ar Latvijas depozīta zīmi tomēr neizdodas nodot taromātā, aicinām par to informēt DIO, sūtot depozīta punkta adresi, veikala nosaukumu, nodošanas laiku un iepakojuma fotogrāfiju ar labi nolasāmu svītrkodu un depozīta zīmi uz e-pastu jautajumi@dio.lv vai numuru +371 20224214 lietotnē Whatsapp.

3. Būtiski atcerēties, ka taromātā jāievieto tikai pats iepakojums, nevis visa roka. Situācijās, kad lietotājs būs ievietojis roku taromātā pārāk tālu, uz ekrāna tiks parādīts atbilstošs paziņojums un iepakojumu būs jāmēģina nodot vēlreiz. Šis ir iemesls 2% no visiem gadījumiem, kad iepakojums nav ticis pieņemts ar pirmo reizi.

Četru mēnešu laikā iedzīvotāji depozīta punktos nodevuši vairāk nekā 25 miljonus dzērienu iepakojumu. Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dzērienu iepakojumu depozīta sistēma Latvijā darbojas jau četrus mēnešus, un,  iedzīvotājiem apgūstot jaunās sistēmas darbību, kā arī pieaugot tirgū laisto depozīta iepakojumu skaitam, samazinājušies arī mēģinājumi taromātos nodot iepakojumus bez Latvijas depozīta zīmes – no 75% februārī līdz mazāk nekā 6% maijā. Tas apliecina, ka iedzīvotāju zināšanas par depozīta sistēmu un depozīta iepakojumu nodošanas principiem ir uzlabojušās, turklāt SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” (DIO) paredz, ka šādu gadījumu skaits turpinās sarukt arī turpmāk.

“Februāra sākumā varējām novērot lielu iedzīvotāju interesi pārbaudīt taromātu darbību, tostarp izmēģināt dažādu veidu un formu iepakojumu nodošanu. Savukārt šī brīža dati liecina, ka mēģinājumi nodot saplacinātu iepakojumu vai iepakojumu bez depozīta zīmes ir būtiski sarukuši, kas apstiprina, ka iedzīvotāji veiksmīgi apgūst sistēmas darbību un ir iegaumējuši arī Latvijas depozīta zīmes,” komentē SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Izplatītākās kļūdas depozīta iepakojumu nodošanas procesā

1. Depozīta sistēmai uzsākot darbību, 75% gadījumu iedzīvotāju mēģināja taromātos nodot taru bez depozīta zīmes, kas varētu būt skaidrojams gan ar faktu, ka februārī veikalu plauktos atradās pavisam neliels depozīta produktu īpatsvars, gan ar to, ka iedzīvotāji vēl nebija apguvuši pašmāju depozīta zīmes, kā arī centās nodot uzkrātos iepakojumus bez pareizā marķējuma, par kuriem nebija iemaksāta depozīta maksa. Šobrīd, pēc nepilniem četriem mēnešiem, šis rādītājs ir nokritis līdz mazāk nekā 6%.

Depozīta sistēmas operators atgādina, ka pirms iepakojuma nodošanas taromātā ikviens iedzīvotājs var pārliecināties par tā piederību depozīta sistēmai, ievadot iepakojuma svītrkodu īpašā pārbaudes rīkā, kas izvietots mājaslapā https://depozitapunkts.lv/#vai-iepakojums-ieklauts. Ja iepakojums tomēr netiek pieņemts, taromāts uz ekrāna parādīs ziņojumu, informējot par nepieņemšanas iemeslu.

2. Aptuveni 4% gadījumu iedzīvotāji mēģinājuši nodot deformētu vai saplacinātu iepakojumu, ko taromāts ar pirmo reizi nav pieņēmis – DIO atgādina, ka nododamais iepakojums nevar būt saplacināts, jo tas liedz taromātam atpazīt gan svītrkodu un depozīta zīmi, gan pašu iepakojuma formu.

Ja tukšais iepakojums nav pilnībā bojāts, bet tikai deformēts, piemēram, mainījis savu formu temperatūras svārstību ietekmē, to var vienkārši atjaunot. Tā, piemēram, PET pudeles gadījumā jāattaisa iepakojuma vāciņš un ar roku jāizlīdzina spiediens.

Gadījumā, ja nesaplacinātu iepakojumu ar Latvijas depozīta zīmi tomēr neizdodas nodot taromātā, aicinām par to informēt DIO, sūtot depozīta punkta adresi, veikala nosaukumu, nodošanas laiku un iepakojuma fotogrāfiju ar labi nolasāmu svītrkodu un depozīta zīmi uz e-pastu jautajumi@dio.lv vai numuru +371 20224214 lietotnē Whatsapp.

3. Būtiski atcerēties, ka taromātā jāievieto tikai pats iepakojums, nevis visa roka. Situācijās, kad lietotājs būs ievietojis roku taromātā pārāk tālu, uz ekrāna tiks parādīts atbilstošs paziņojums un iepakojumu būs jāmēģina nodot vēlreiz. Šis ir iemesls 2% no visiem gadījumiem, kad iepakojums nav ticis pieņemts ar pirmo reizi.

Četru mēnešu laikā iedzīvotāji depozīta punktos nodevuši vairāk nekā 25 miljonus dzērienu iepakojumu. Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.