Aktualitātes

Februārī tirgū laisti vairāk nekā 4,5 miljoni depozīta iepakojumu

 

Februāra laikā depozīta sistēmas ietvaros tirgū laisti vairāk nekā 4,5 miljoni depozīta iepakojuma vienību – to vidū ir 381 dažāda veida produkts no 41 dzērienu ražotāja un importētāja. Visvairāk dzērienu depozīta iepakojumā tirgū laiduši uzņēmumi AS “Cēsu alus”, AS “Aldaris un SIA “Maxima Latvija”. Plānots, ka no 1. maija lielākā daļa tirgū laisto dzērienu būs depozīta iepakojumā.

“Produkta laišana tirgū faktiski nozīmē to, ka šie produkti februāra laikā ir vai nu pārdoti, vai  piegādāti mazumtirgotājiem, kas tālāk tos izvieto veikalu plauktos. Tāpat jāņem vērā, ka līdz 31. jūlijam paredzēts pārejas periods, kura laikā tirgotāji vēl var iztirgot produkciju bez depozīta zīmes,” skaidro SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Tirgū visvairāk laistais iepakojuma veids ar depozīta zīmi ir PET iepakojums (61%), kam seko metāla iepakojums (22%), atkārtoti uzpildāmais stikla iepakojums (13%) un vienreiz lietojamais stikla iepakojums (4%). Savukārt ražotāji un importētāji, kas februārī tirgū laiduši lielāko dzērienu depozīta iepakojumā apjomu, ir AS “Cēsu alus”, AS “Aldaris”, SIA “Maxima Latvija”, SIA “Coca-Cola HBC Latvia”, SIA “Bātas avots”, SIA “Venden”, SIA “Leversa”, AS “Tērvetes AL”, SIA “Balmerk Latvia” un SIA “Valmiermuižas alus”. Kā liecina nozares aplēses, marta beigās  aptuveni puse no tirgū laistās produkcijas būs depozīta iepakojumā, savukārt ar 1. maiju lielākā daļa no tirgū laistajiem  produktiem būs ar Latvijas depozīta zīmi.

Ievērojami pieaug arī taromātos nodoto depozīta iepakojumu apjoms – līdz 14. martam nodoti vairāk nekā 500 000 tukšo iepakojumu, no kuriem martā vien nodoti vairāk nekā 400 000. Populārākie produkti, kas līdz šim tikuši nodoti depozīta sistēmā, ir:

  • Gāzētā un negāzētā dzeramā ūdens “Aset” 1,5L pudeles;
  • Alus “Cēsu Premium Original” iepakojumi;
  • Alus “Miezītis Stiprais” 1L pudeles;
  • Alus “Aldaris gaišais” 0,568L skārdenes;
  • Alus “Holsten” 0,5L skārdenes;
  • Alus “Mežpils Tradicionālais” 0,5L pudeles;
  • Alus “Grunberger” 0,5L skārdenes;
  • Alus “Bocmanis Dzintarjūras” iepakojumi;
  • Alus “Miezītis Tumšais” 1L pudeles;
  • Gāzētā dzēriena “Coca-Cola” 1L un 2L pudeles;
  • Alus “Līvu rubenis” 1L pudeles;
  • Alus “Valmiermuižas gaišais” 0,5L pudeles;
  • Avota ūdens “Lielbāta” iepakojumi.

Gadījumos, kad radusies problēma ar taromātu, lūgums vērsties pie konkrētā veikala darbiniekiem. Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.

 

Februāra laikā depozīta sistēmas ietvaros tirgū laisti vairāk nekā 4,5 miljoni depozīta iepakojuma vienību – to vidū ir 381 dažāda veida produkts no 41 dzērienu ražotāja un importētāja. Visvairāk dzērienu depozīta iepakojumā tirgū laiduši uzņēmumi AS “Cēsu alus”, AS “Aldaris un SIA “Maxima Latvija”. Plānots, ka no 1. maija lielākā daļa tirgū laisto dzērienu būs depozīta iepakojumā.

“Produkta laišana tirgū faktiski nozīmē to, ka šie produkti februāra laikā ir vai nu pārdoti, vai  piegādāti mazumtirgotājiem, kas tālāk tos izvieto veikalu plauktos. Tāpat jāņem vērā, ka līdz 31. jūlijam paredzēts pārejas periods, kura laikā tirgotāji vēl var iztirgot produkciju bez depozīta zīmes,” skaidro SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Tirgū visvairāk laistais iepakojuma veids ar depozīta zīmi ir PET iepakojums (61%), kam seko metāla iepakojums (22%), atkārtoti uzpildāmais stikla iepakojums (13%) un vienreiz lietojamais stikla iepakojums (4%). Savukārt ražotāji un importētāji, kas februārī tirgū laiduši lielāko dzērienu depozīta iepakojumā apjomu, ir AS “Cēsu alus”, AS “Aldaris”, SIA “Maxima Latvija”, SIA “Coca-Cola HBC Latvia”, SIA “Bātas avots”, SIA “Venden”, SIA “Leversa”, AS “Tērvetes AL”, SIA “Balmerk Latvia” un SIA “Valmiermuižas alus”. Kā liecina nozares aplēses, marta beigās  aptuveni puse no tirgū laistās produkcijas būs depozīta iepakojumā, savukārt ar 1. maiju lielākā daļa no tirgū laistajiem  produktiem būs ar Latvijas depozīta zīmi.

Ievērojami pieaug arī taromātos nodoto depozīta iepakojumu apjoms – līdz 14. martam nodoti vairāk nekā 500 000 tukšo iepakojumu, no kuriem martā vien nodoti vairāk nekā 400 000. Populārākie produkti, kas līdz šim tikuši nodoti depozīta sistēmā, ir:

  • Gāzētā un negāzētā dzeramā ūdens “Aset” 1,5L pudeles;
  • Alus “Cēsu Premium Original” iepakojumi;
  • Alus “Miezītis Stiprais” 1L pudeles;
  • Alus “Aldaris gaišais” 0,568L skārdenes;
  • Alus “Holsten” 0,5L skārdenes;
  • Alus “Mežpils Tradicionālais” 0,5L pudeles;
  • Alus “Grunberger” 0,5L skārdenes;
  • Alus “Bocmanis Dzintarjūras” iepakojumi;
  • Alus “Miezītis Tumšais” 1L pudeles;
  • Gāzētā dzēriena “Coca-Cola” 1L un 2L pudeles;
  • Alus “Līvu rubenis” 1L pudeles;
  • Alus “Valmiermuižas gaišais” 0,5L pudeles;
  • Avota ūdens “Lielbāta” iepakojumi.

Gadījumos, kad radusies problēma ar taromātu, lūgums vērsties pie konkrētā veikala darbiniekiem. Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.