Aktualitātes

Aptauja: vairākums mazumtirgotāju ir apmierināti ar depozīta sistēmas darbību

Lielākā daļa (75%) tirdzniecības vietās strādājošo ir apmierināti ar depozīta sistēmas darbību – tā liecina DIO maijā veiktās aptaujas[1] rezultāti. 81% respondentu piekrīt apgalvojumam, ka depozīta sistēma nodrošina mazāka iepakojumu apjoma nonākšanu vidē, bet 75% aptaujas dalībnieku piekrīt tam, ka depozīta sistēma ir ērtākais veids, lai nodrošinātu tīrāku apkārtējo vidi.

“Aptaujas rezultāti apstiprina, ka arī paši tirgotāji redz sava darba augļus – tīrāku apkārtējo vidi. Tas sniedz papildu gandarījumu un dod pārliecību, ka visas puses darbojas depozīta sistēmā ar augstu atbildības sajūtu – gan tirgotāji, gan ražotāji un arī patērētāji. Vēlos pateikties visiem depozīta sistēmā iesaistītajiem tirgotājiem par ieguldīto darbu, nodrošinot pakalpojumu, kas ir ne tikai ļoti svarīgs valstiskā līmenī, bet arī pieprasīts iedzīvotāju vidū – tukšo depozīta iepakojumu pieņemšanu no gala lietotājiem,” komentē SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Kā liecina DIO pieejamie dati, vasaras karstākajos mēnešos nodoto iepakojumu apjoms pieaug aptuveni divas reizes, salīdzinot ar apjomiem ziemas vidū. Šo pieaugumu izjūt arī veikali, kuru telpās ierīkoti depozīta punkti. Tādēļ, lai atvieglotu ar depozīta iepakojumu uzglabāšanu saistīto kārtību, DIO ir samazinājis minimālo nododamo maisu vienību skaitu mazajiem veikaliem no 10 uz piecām vienībām. Tas nozīmē, ka tirgotājam vajadzības gadījumā ir tiesības pieprasīt divreiz biežāku iepakojumu izvešanu, uzkrājot savās telpās ne vairāk kā piecus iepakojumu maisus. Karstās sezonas laikā veikaliem tiek nodrošināta arī biežāka tukšo iepakojumu izvešana – ja ikdienā mazajam veikalam tiek nodrošināta vidēji viena izvešana nedēļā, vasaras sezonā izvešanas var tikt palielinātas līdz pat 2-3 reizēm nedēļā vai pat biežāk, atkarībā no situācijas.

Neskatoties uz to, jau šobrīd lielākā daļa respondentu ir apmierināta ar depozīta punktu tehnisko apkalpošanu. 84% DIO partneru  depozīta iepakojumu izvešanas transporta kompāniju darbu vērtē kā labu, bet 83% pozitīvi novērtējuši arī taromātu apkalpošanas tehniskā dienesta darbu.

DIO uzsver, ka depozīta punktu tīrību un aromātus ietekmē arī sistēmas lietotāju kultūra un paradumi. “Taromātu darbību ietekmē gan to piepildījums, gan sensoru tīrība, tādēļ aicinu iedzīvotājus būt atbildīgiem un ar cieņu izturēties pret tirgotājiem, nododot tīrus un pilnībā iztukšotus depozīta iepakojumus, savukārt atkārtoti uzpildāmajām (AU) stikla pudelēm pirms nodošanas noņemt metāla korķīšus. Šīs šķietami nelielās nianses var būtiski atvieglot veikala darbinieku ikdienu, kā arī mazināt gadījumus, kur depozīta punkts nedarbojas, jo ir nepieciešama taromāta apkope,” skaidro Miks Stūrītis.

Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.

 

[1] Aptauja internetā tika veikta sadarbībā ar aģentūru “MOZOKOT” 2024. gada maijā. Pētījuma bāze – Norstat Latvija. Tajā piedalījās respondenti, kuri strādā tirdzniecības vietās, kur pārdod produktus depozīta iepakojumā un kur ir uzstādīts depozīta punkts, kā arī SIA Depozīta Iepakojuma Operators partneri – tirgotāji, kas pieņem depozīta iepakojumu  (n=387).

 

Lielākā daļa (75%) tirdzniecības vietās strādājošo ir apmierināti ar depozīta sistēmas darbību – tā liecina DIO maijā veiktās aptaujas[1] rezultāti. 81% respondentu piekrīt apgalvojumam, ka depozīta sistēma nodrošina mazāka iepakojumu apjoma nonākšanu vidē, bet 75% aptaujas dalībnieku piekrīt tam, ka depozīta sistēma ir ērtākais veids, lai nodrošinātu tīrāku apkārtējo vidi.

“Aptaujas rezultāti apstiprina, ka arī paši tirgotāji redz sava darba augļus – tīrāku apkārtējo vidi. Tas sniedz papildu gandarījumu un dod pārliecību, ka visas puses darbojas depozīta sistēmā ar augstu atbildības sajūtu – gan tirgotāji, gan ražotāji un arī patērētāji. Vēlos pateikties visiem depozīta sistēmā iesaistītajiem tirgotājiem par ieguldīto darbu, nodrošinot pakalpojumu, kas ir ne tikai ļoti svarīgs valstiskā līmenī, bet arī pieprasīts iedzīvotāju vidū – tukšo depozīta iepakojumu pieņemšanu no gala lietotājiem,” komentē SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Kā liecina DIO pieejamie dati, vasaras karstākajos mēnešos nodoto iepakojumu apjoms pieaug aptuveni divas reizes, salīdzinot ar apjomiem ziemas vidū. Šo pieaugumu izjūt arī veikali, kuru telpās ierīkoti depozīta punkti. Tādēļ, lai atvieglotu ar depozīta iepakojumu uzglabāšanu saistīto kārtību, DIO ir samazinājis minimālo nododamo maisu vienību skaitu mazajiem veikaliem no 10 uz piecām vienībām. Tas nozīmē, ka tirgotājam vajadzības gadījumā ir tiesības pieprasīt divreiz biežāku iepakojumu izvešanu, uzkrājot savās telpās ne vairāk kā piecus iepakojumu maisus. Karstās sezonas laikā veikaliem tiek nodrošināta arī biežāka tukšo iepakojumu izvešana – ja ikdienā mazajam veikalam tiek nodrošināta vidēji viena izvešana nedēļā, vasaras sezonā izvešanas var tikt palielinātas līdz pat 2-3 reizēm nedēļā vai pat biežāk, atkarībā no situācijas.

Neskatoties uz to, jau šobrīd lielākā daļa respondentu ir apmierināta ar depozīta punktu tehnisko apkalpošanu. 84% DIO partneru  depozīta iepakojumu izvešanas transporta kompāniju darbu vērtē kā labu, bet 83% pozitīvi novērtējuši arī taromātu apkalpošanas tehniskā dienesta darbu.

DIO uzsver, ka depozīta punktu tīrību un aromātus ietekmē arī sistēmas lietotāju kultūra un paradumi. “Taromātu darbību ietekmē gan to piepildījums, gan sensoru tīrība, tādēļ aicinu iedzīvotājus būt atbildīgiem un ar cieņu izturēties pret tirgotājiem, nododot tīrus un pilnībā iztukšotus depozīta iepakojumus, savukārt atkārtoti uzpildāmajām (AU) stikla pudelēm pirms nodošanas noņemt metāla korķīšus. Šīs šķietami nelielās nianses var būtiski atvieglot veikala darbinieku ikdienu, kā arī mazināt gadījumus, kur depozīta punkts nedarbojas, jo ir nepieciešama taromāta apkope,” skaidro Miks Stūrītis.

Aktuālā informācija par depozīta sistēmu pieejama mājaslapā www.depozitapunkts.lv, kā arī “Depozīta punkts” Facebook un Instagram kontos.

 

[1] Aptauja internetā tika veikta sadarbībā ar aģentūru “MOZOKOT” 2024. gada maijā. Pētījuma bāze – Norstat Latvija. Tajā piedalījās respondenti, kuri strādā tirdzniecības vietās, kur pārdod produktus depozīta iepakojumā un kur ir uzstādīts depozīta punkts, kā arī SIA Depozīta Iepakojuma Operators partneri – tirgotāji, kas pieņem depozīta iepakojumu  (n=387).